FuriousWordPressRipper

Dacă nu pâine, măcar circ să avem

Posted in Uncategorized by FuriousWordPressRipper on 22/01/2010

Una dintre regulile de aur ale jurnalismului, atunci când se discută despre reacţii sau comportamente ilogice sau bizare ale subiecţilor, este să se depisteze şi să se ia urma banilor, să se pună în calcul interesele financiare ale acestora în raport cu situaţia conjuncturală. În preajma Craciunului 2009, discutam în redacţie despre încăpăţânarea premierului de a refuza să înainteze bugetul pe 2010, şi, deşi ştiam cu toţii că este în mare măsură finalizat, încercam să anticipăm ce anume se mai poate modifica în structura sau componenţa sa. Ştiam că este anemic, ştiam că nu ne va ajunge nici pe o măsea, dar ne întrebam retoric dacă putem să ne aşteptăm la surprize din partea premierului, un fel de as în mâneca cămăşii, condiţionate de structura viitorului guvern în raport direct cu preşedintele. Altfel, nu găseam niciun motiv sa nu înainteze bugetul spre aprobare în Parlamentul României, mai ales după ce s-a legiferat, prin grija PSD, posibilitatea ca un guvern interimar să poată înainta un proiect de buget. La un moment dat, una dintre colege s-a ridicat plictisită de aberaţiile noastre, şi ne-a aruncat o replică aparent banală, dar care conţinea răspunsul la nedumeririle noastre ”Băieţi, eu ma duc sa fumez o cafea. Până mă întorc, vreau să îmi prezentaţi un proiect de buget care să conţină în făptura sa atrofiată şi datoria mea către stat, că mi-am adus aminte că nu am plătit impozitul pe casă şi pe maşină. Fuck!!!
Ne-am uitat unii la alţii, de parcă până atunci am fi stat cu lumina stinsă, şi un zâmbet pervers ni s-a aşezat pe faţă. Fiecare dintre noi ne-am gandit simultan la acelaşi lucru, deşi niciunul n-a scos nicio vorbă. Dacă se va adeveri că în buget sunt prevăzute şi marile datorii către stat ale companiilor private, vom avea ce scrie pe bloguri.
Vă las pe şi pe voi să ghiciţi ce mari datorii către de stat sunt prevăzute în bugetul pe 2010, dar încercaţi să  anticipaţi şi consecinţele care se deduc în mod logic. Este una dintre ”ingineriile” care îl poat legitima pe Boc să spună ”Fraţilor, degeaba făceţi grevă la porţile Guvernului. Pensiile şi salariile voastre le pot plăti numai după ce primesc banii de la…de la… na, că am uitat cum îl cheamă” 🙂

Lasă un răspuns

